Izaicinājumi
Atrodi īsto izaicinājumu, kam gribi pieslēgties
vai piesaki pats savu izaicinājumu
#1
BlueShockRace izaicinājums
Ražošanas atkarība no centrālas ražošanas vietas un vienotas cilvēkresursu lokācijas
Ražošanas process sastāv no vairākiem posmiem, kuru laikā tiek radītas dažādas rezultātam nepieciešamas sastāvdaļas, noslēgumā tās savienojot vienā galaproduktā. 
Kā risināt izaicinājumu, kurā ražošanas process un uzņēmuma darbinieki spiesti būt vienā lokācijā?
#2
VAS Elektroniskie sakari izaicinājums
Dalībnieku (t.sk. starptautisku) savstarpējas mijiedarbības pasākumu nodrošināšana
Konferences, tīklošanās pasākumi, pieredzes apmaiņas pasākumi, imersīvās izrādes, koncerti, diskotēkas u.c. pasākumi ar lielu cilvēku skaitu (100+), kur nepieciešama socializēšanās, savstarpējas viedokļu apmaiņas un sinerģijas funkcija.
Kā nodrošināt savstarpējas mijiedarbības pasākumus lielam dalībnieku skaitam?
#3
VIA-S Modular Houses izaicinājums
Vājas un nestabilas piegādes ķēdes
Rūpniecībā kritiski svarīgas ir izejmateriālu piegādes. Ideāli, ja tās tiek nodrošinātas laikā, vajadzīgā kvalitātē un apjomā. Jo vairāk iesaistīto, jo vairāk iespējas novirzei no plānotā. 
Kā nodrošināt izejvielu precīzu, pastāvīgu un drošu piegādi?
#4
Kurzemes Biznesa Inkubators izaicinājums
Grāmatvedības automatizēšana uzņēmumos
Likumdošana paredz, ka uzņēmumam ir jānodrošina nepārtraukts grāmatvedības process. Tostarp uzņēmuma ilgtspējai svarīga organizēta dokumentu plūsma, to arhivēšana un ērta datu pieejamība gan uzņēmuma komandai, gan ārējiem partneriem, t.sk. VID. Taču katra dokumenta ievade, grāmatošana un kontu atlikumu uzturēšana prasa cilvēku iesaisti un lielu laika patēriņu. Kā samazināt darbinieku laika resursu patēriņu, vienlaikus nodrošinot nepārtrauktu dokumentāciju un datu pieejamību?
#5
"Jaunliepājas attīstības biedrība" izaicinājums
Materiālo lietu savstarpējas apmaiņas iespējas B2B vidē
Uzņēmumi ik dienas pērk preces un pakalpojumus par to maksājot naudu. Bet brīžos, kad naudas apjoms apritē būtiski samazinās, samazinās arī iespējas iegūt sev vajadzīgās preces un pakalpojumus pilnā apjomā.
Kā saņemt nepieciešamās preces un pakalpojumus bez naudas iesaistes?
#6
VIA-S Modular Houses izaicinājums
Darbinieku (ne)veselības ietekme uz citiem darba kolēģiem
Uzņēmumos, kuros darbojas daudz cilvēki (50+), kāda darbinieka veselības stāvoklis var būtiski ietekmēt visu kolektīvu. Piemēram, covid-19 gadījumā var tikt noteikta izolācija pilnīgi visam kolektīvam.
Kā, samazinot darbinieku ietekmi, nodrošināt nepārtrauktu
uzņēmuma darbību?
#7
InPass izaicinājums
Darbinieka veselības stāvokļa monitorings
Darbinieki darba vietā ierodas pat tad, ja jūtas saguruši, neveseli vai saaukstējušies (apzināti un arī neapzināti). Taču tas var būtiski ietekmēt citu darbinieku veselību. Darba devēja mērķis ir nodrošināt veselu un darbspējīgu kolektīvu.
Kā nodrošināt drošu darba vidi visiem darbiniekiem?
#8
SNB BALTICS izaicinājums
Eksporta kanālu un ilgtermiņa sadarbības izveide
Mainoties tirgus tendencēm, uzņēmums spiests pielāgoties un atrast jaunu biznesa virzienu. Konkrētajā gadījumā jaunais virziens – dezinfekcijas līdzekļu ražošana.
Kā ātri un efektīvi ieņemt jaunu tirgus nišu un atrast sadarbības partnerus ārpus valsts robežām?
#9
TOLIK Corporation izaicinājums
Klientu lojalitātes risinājumi mazumtirdzniecībā
Krīzes un pēckrīzes laikā patērētāji katru pirkumu veic apdomīgi. Savukārt, katrs uzņēmums cīnās par savu klientu lojalitāti jeb atkārtotiem pirkumiem. To jāveic ar mūsdienīgiem un klientam ērtiem risinājumiem.
Kā lojalitātes programas padarīt lietošanā iespējami vienkāršas un ērtas kā uzņēmējam, tā patērētājam?
#10
Liepājas Enerģija izaicinājums
Jaunu pakalpojumu un produktu ieviešana
Krīze un arī pēckrīzes periods neturpināsies mūžīgi. Tāpēc jau šobrīd ir svarīgi attīstīt esošo pakalpojumu klāstu, klientiem nodrošinot augstāku un pilnvērtīgāku siltumapgādes servisu. Kā iesaistīt nozares ekspertus attīstības procesā un postpandēmijas laikā pārliecināt klientu iegādāties jaunu pakalpojumu?
#11
Wind Shop izaicinājums
Cilvēku baiļu monitorings
Jebkuras krīzes un krīzes situācijas lielākā problēma ir darbinieku un klientu bailes par nākotni. Pastāvīgas darba vietas un nepārtrauktas pakalpojuma pieejamības jautājums nenoliedzami ir būtisks, taču bez bailēm var pelnīt un iegūt vairāk.
Kā monitorēt uzņēmēju un klientu bailes – mainīties, turpināt, strādāt, tērēt un pelnīt?
#12
Apedd izaicinājums
Ražošanas uzsākšana krīzes un pēckrīzes periodā
Covid-19 izraisītās krīzes dēļ ekonomikas lejupslīde ir iespējama visās tautsaimniecības nozarēs. Ikviens centīsies būt ļoti piesardzīgs veidot un uzsākt uzņēmējdarbību tik šķietami nestabilos apstākļos. Taču, ja produkts ir gatavs un saņemti jau pirmie pasūtījumi, rodas arī vēlme iesākto turpināt. Kā krīzes apstākļos uzsākt pārtikas ražošanu ļoti īsā laika posmā, izpildot Pārtikas un veterinārā dienesta prasības, un noturēt klientu ilgtermiņā?
#13
Zero Pauna izaicinājums
Beziepakojumu produktu tirdzniecība pandēmijas laikā
COVID-19 mainījies patērētāju iepirkšanās paradumus. Pirkumi tiek veikti ilgākam laika posmam un apdomīgāk. Tikmēr lielveikalos piesardzības pasākumu ietvaros visas sveramās preces (rieksti, cepumi, konfektes u.c.) iesaiņoti plastmasas iepakojumos. Kā uzsākt beziepakojuma produktu tirdzniecību un pielāgot biznesa modeli ārkārtas situācijas laikā?
#14
Snap Studio izaicinājums
Efektīvāko mārketinga komunikācijas kanālu izvēle krīzes apstākļos
Jaunam uzņēmumam ienākot tirgū, ir nepieciešama pārdomāta mārketinga komunikācija, lai virzītu preces un pakalpojumus tirgū un veicinātu zīmola atpazīstamību. Līdzīgi kā citiem arī apģērbu un tekstilizstrādājumu apdrukas uzņēmumam jāprot potenciālais klients sasniegt attālināti. Zīmīgi, ka tieši pandēmijas laikā vēl vairāk ir apliecinājusies digitālā mārketinga komunikācijas nozīme.
Kā izvēlēties pareizos komunikācijas kanālus un digitālos risinājumus auditorijas sasniegšanai krīzes apstākļos?
#15
Green Tech Cluster izaicinājums
Energo neatkarības radīšana mājsaimniecībās
Mūsdienās cilvēka dzīve nav iedomājama bez elektroenerģijas. Patiesību sakot bez tās ierastā ikdiena burtiski apstātos. Vai esam gatavi krīzes situācijai, kurā elektroenerģija nav pieejama vai pieejama minimālā apmērā? Visdrīzāk nē.
Kā radīt portatīvo saules paneli ar maksimāli lielāku jaudu un kā samazināt akumulatoru augstās izmaksas enerģijas uzglabāšanai?
#16
Tiamo grupa izaicinājums
Momentāla kultūras un viesmīlības
nozaru reanimācija
Arī pēc ārkārtas stāvokļa cilvēki piesardzīgi dosies uz publiskām vietām, tai skaitā restorāniem, bāriem un publiskiem pasākumiem. Ēdināšanas uzņēmumiem un pasākumu organizatoriem jau laicīgi ir jādomā, kādus piesardzības pasākumus ievērot post-pandēmijas laikā, radot apmeklētājos drošības sajūtu un vēlmi atrasties publiskās vietās.
Kā ātri un jaudīgi atsākt darbu, iedzīvinot un atdzīvinot kultūras un viesmīlības nozares?
#17
Green Tech Cluster izaicinājums
Interaktīva rīka izveide sabiedrības informēšanai par energoefektivitāti
Ārkārtas stāvokļa laikā ārkārtīgi daudz laika tiek pavadīts mājās un vairāk padomāts par energoefektivitātes jautājumiem. Informācija par resursu efektīvu izmantošanu netrūkst, taču sabiedrība pieprasa iegūto informāciju pārbaudīt. To varētu paveikt, izveidojot interaktīvo rīku, kurā lietotājs interaktīvi pielāgo dzīvesvietu ar tajā izvietotajām ierīcēm un veicot ierīču nomaiņu vai lietošanas paradumus, var sekot līdzi enerģijas patēriņa izmaiņām.
Kādus pamata parametrus lietotājam ievadīt un kādā veidā parametru ievadei jānotiek, lai rīks lietotājiem ir maksimāli saprotams un vienkāršs?
#18
Digitālo inovāciju parka izaicinājums
Kopienas mijiedarbības un zināšanu pārnese virtuālajā vidē
Liepājā ir ļoti aktīvas IT kopienas, kas tiekas un tīklojas dažādos pasākumos. Ārkārtas stāvokļa laikā jāuztur kopienas saliedētība, jārada jauni veidi kā nodot zināšanas un popularizēt vietējos IT speciālistus, tādā veidā, pulcējot vairāk interesentus par IT nozari, iespējām, uzņēmumiem un profesijām.
Kā virzīt kopienas izaugsmi digitālajā vidē neorganizējot klātienes pasākumus, kas līdz šim ir bijis kopienas lielākā pievienotā vērtība?

Programma


Iesildīšanās nedēļa
14. - 20. aprīlis
Facebook
Live

Katru dienu plkst 17:00 sarunas un semināri tiešsaistē ar viedokļu līderiem un praktiķiem par veidiem kā veiksmīgi transformēt biznesu un kāpēc tas šobrīd ir nepieciešams (Seko Kurzemes Biznesa inkubators Facebook lapai, lai nepalaistu garām vērtīgas zināšanas)


1. diena "Liepāja - biznesa iespēju vide"
21. aprīlis
15:00

Iedvesmas stunda

16:00

Pasākuma oficiālā atklāšana - Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja Jāņa Vilnīša uzruna

16:10

Hakatona norises izklāsts, izaicinājumu ideju prezentēšana

17:00

Dalīšanās komandās

18:00

Treneri pievienojas komandām, sākas darbs ar idejām


2. diena "Digitālo risinājumu diena" ar Digitālo inovāciju parku
22. aprīlis
9:00

Online tikšanās ar treneriem - atskaites prezentācija Nr. 1

11:00

Rīta treniņš - webinārs:
Andre Nitschmann (Digital Health Cluster Latvia)

14:00

Online tikšanās ar mentoriem

18:00

Vakara treniņš - webinārs:
Agate Ambulte (Digitālo inovāciju parks)

* Visas dienas garumā turpinām darbu pie biznesa ideju transformācijas


3. diena "Biznesa modeļa diena" ar Kurzemes Biznesa inkubatoru
23. aprīlis
9:00

Online tikšanās ar treneriem - atskaites prezentācija Nr. 2

11:00

Rīta treniņš - webinārs:
Didzis Dejus (Baltic3D)

14:00

Online tikšanās ar mentoriem

18:00

Vakara treniņš - webinārs:
Kaspars Garkevičs (LatBAN)

* Visas dienas garumā turpinām darbu pie biznesa ideju transformācijas


4. diena "Pārdošanas prasmju diena" ar NJ Media
24. aprīlis
9:00

Online tikšanās ar treneriem - atskaites prezentācija Nr. 3

11:00

Rīta treniņš - webinārs:
Edgars Untāls (CC Group)

14:00

Online tikšanās ar mentoriem

18:00

Vakara treniņš - webinārs, Niks Jansons (NJ Media)

* Visas dienas garumā turpinām darbu pie biznesa ideju transformācijas


5. diena "Finanšu diena" ar Citadele banka
25. aprīlis
9:00

Online tikšanās ar treneriem - atskaites prezentācija Nr. 4

11:00

Rīta treniņš - webinārs:
Mārtiņš Āboliņš (Citadele banka)
Juris Grišins (Capitalia)

14:00

Online tikšanās ar mentoriem

16:00

Noslēguma prezentācijas

18:30

Apbalvošana